Programa de la Setmana de la Ciència 2018
En aquest enllaç podeu consultar el programa.
AMB LEGILAND, LLEGIR TÉ PREMI!
Gràcies als punts aconseguits, els alumnes més lectors d’aquesta setmana equipen el seu avatar i lideren la classificació.
Anirem penjant els rànquings setmana a setmana!
Aquí en teniu el primer:
Setmana de la Ciència 2018. Bases dels concursos.
Ja podeu consultar aquí les bases dels concursos.
PREMI DE RECERCA MEMORIAL MANUEL VÁZQUEZ MONTALBÁN
Els alumnes de 2n de Batxillerat, Diego Cruañes, Oriol O’Callaghan i Adrià Subirana han obtingut el primer premi en la 13a convocatòria del Premi de Recerca de Batxillerat Memorial Manuel Vázquez Montalbán. Enguany i de manera excepcional el jurat ha decidit premiar ex aequo dos treballs de recerca. Els alumnes del Plafa han basat el seu treball en el disseny i la construcció d’un mirall intel·ligent, una recerca que el jurat ha considerat que ‘fa albirar interessantíssimes aplicacions i usos en un futur immediat’.
A més de la publicació del treball, el projecte ha rebut un premi en metàl·lic de 500 euros.
PREMIS LEGILAND
El dijous 31 de maig va tenir lloc a la Biblioteca de l’Institut el lliurament de premis del concurs de Booktrailers Legiland als alumnes de 2n d’ ESO Clara Charbonnier, Miranda Jáuregui, Sergio Caparrós, Pol Morillo i Bernat Pallàs. A més de la medalla que els acredita com a guanyadors, van rebre un lot de llibres cadascú.
També es va premiar els alumnes Arnau Julián de 1r d’ESO i Bernat Pallàs de 2n d’ESO per haver aconseguit la segona i tercera posicions a la classificació de millors lectors de Legiland a tot Catalunya durant el segon trimestre.
LLIURAMENT DEL 3ER PREMI DEL CONCURS ODISSEA
El passat divendres 25 de maig va tenir lloc a Tarragona el lliurament de premis de la 5a edició del concurs Odissea. Va recollir el premi Marina Morales, Paula Agustín i Valentina Vidal en representació de Marina Julián i Ona Serra, que no hi van poder assistir. Alguns alumnes de 2n de batxillerat de llatí, acompanyats per la seva professora, Cristina Heras, van assistir a la cerimònia per recollir el guardó que reconeixia el tercer lloc d’aquest concurs organitzat per l’Aplec de la Societat d’Estudis Clàssics, en què han participat estudiants de tot l’Estat. Prèviament, van fer una passeig per les principals restes arqueològiques de la capital de la Tarraconensis.
ESCACS AL BERGUEDÀ
El dissabte 19 de maig un grup d’alumnes de 3r i 4t d’ESO van participar en un torneig d’escacs que reunia jugadors de tot el Berguedà. Va ser una bona oportunitat per avaluar el nivell individual, competir i també per fer una escapada a Berga en un ambient força distés.
En partides de 10 minuts amb increments de 3 segons, la jornada va permetre fer 6 rondes on tots van gaudir de les possibilitats d’aquest fascinant joc.
L’alumne de 3r d’ESO Raúl Ramírez Nethersole es va proclamar campió, empatat amb altres dos jugadors.
“Design does”. Allò que fa el disseny
Aquesta exposició és una coproducció del Museu del Disseny de Barcelona, Elisava Escola Universitària de Disseny i Enginyeria de Barcelona, que dibuixa col·lectivament les fronteres del disseny en els reptes globals de la nostra societat, de vegades per millorar i d’altres, per tot el contrari.
Aquest és un projecte que pretén transcendir els límits de l’espai, el temps i els formats convencionals i que explora la responsabilitat del disseny en la indústria, en l’humà, en els sistemes socials i en els valors culturals. És un projecte que es pregunta quin paper té i tindrà el dissenyador, el de ser proveïdor de solucions, humanista, estratega i/o agent de canvi.
L’han visitada els alumnes i professors de dibuix tècnic de 1r de Batxillerat i ens la recomanen a tots. La mostra s’articula mitjançant una bateria de preguntes contestades per 15 projectes de dissenyadors locals i internacionals que responen als principals reptes de l’actualitat: sostenibilitat, connectivitat, marginació, consumisme, innovació i nous materials, etc. D’aquesta manera es vol establir un diàleg amb la ciutadania, i afavorir la participació i la generació de coneixement que nodreixi la pràctica transdisciplinar del disseny.