EL PLAFA AL DIA

Open post

ESCRITURA CREATIVA Y MIOCRORELATOS EN EL CAIXAFORUM

Los alumnos de segundo de bachillerato de ciclos formativos realizaron en el CaixaForum prácticas sobre distintas formas de escritura creativa.

En este taller, Joan Boher, el dinamizador de la actividad, propuso al alumnado un conjunto de diez ejercicios  que pretendían descubrir al escritor que todos llevamos dentro. El alumnado practicó con diferentes formas de escritura creativa, formatos que se utilizan para comunicarnos en la vida cotidiana: mensajes, eslóganes publicitarios, cartas de amor, canciones de reguetón, microrrelatos o cuentos breves, entre otros.

Open post

DEDUIR I APRENDRE AMB L’EXPERIMENTACIÓ

Per què quan pugem una muntanya notem pressió a l’oïda? Per què és més difícil coure els aliments quan som a alta muntanya?

Durant els mesos de febrer i març, els alumnes de 2n d’ESO han visitat CosmoCaixa, on han fet un taller sobre la pressió atmosfèrica.

Durant l’activitat han participat en diferents experiments per deduir què és la pressió atmosfèrica i quins efectes té.

Durant els mesos de febrer i març, els alumnes de 2n d’ESO han visitat CosmoCaixa, on han fet un taller sobre la pressió atmosfèrica. Durant l’activitat han participat en diferents experiments per deduir què és la pressió atmosfèrica i quins efectes té.

A més, durant la visita al museu també han dut a terme un treball en petits grups per comprendre la complexitat d’un ecosistema com la selva tropical. La visita a “El bosc inundat” els ha permès passejar per sota terra i observar una gran diversitat d’éssers vius que habiten en harmonia en aquesta selva.

Open post

So i acústica, l’evolució dels éssers vius i l’algoritme de cerca per internet…..

 

L’existència del so en el nostre entorn i la seva percepció habitual el converteixen en un fenomen molt quotidià. Per tal de conèixer-ne la naturalesa i les propietats, el passat dimarts 27 de febrer, els alumnes de 4t d’ESO de l’optativa de física i de biologia van visitar CosmoCaixa, on van fer l’activitat “So i Acústica”.

A més, durant la visita, els alumnes van fer un petit itinerari pel museu per treballar l’evolució dels éssers vius i la seva adaptació al medi, tot analitzant els canvis morfològics radicals que van permetre el bipedisme, la construcció d’eines, el domini del foc i el desenvolupament de la parla.

Finalment, alguns alumnes van assistir a una conferència de J. Tomás Lázaro Ochoa on explicava els fonaments matemàtics bàsics de l’algoritme de cerca per internet que ha convertit Google en una de les empreses més poderoses del món.

Open post

1r premi 9es Olimpiades Geologia de Catalunya

 

 

 

 

 

 

 

 

 

El passat divendres 23 de febrer, l’alumna Carlota Olmos de 2n de batxillerat del nostre centre, va obtenir el primer premi de Barcelona, en les 9es Olimpíades de Geologia de Catalunya, que es van celebrar simultàniament a diferents seus territorials i que s’emmarquen dins de l’Olimpíada Espanyola de Geologia promoguda per l’Associació Espanyola per a l’Ensenyament de les Ciències de la Terra en col·laboració amb la Societat Geològica d’Espanya. Aquesta olimpíada espanyola té la seva continuïtat en l’Olimpíada Internacional de Ciències de la Terra. La competició es divideix en dues parts, una d’individual i una de grup. Aquesta primera plaça obtinguda classifica la Carlota per a la segona Fase, o fase nacional de les Olimpíades Espanyoles de Geologia que tindran lloc a Segòvia el 17 de març de 2018. Enhorabona a ella i a les seves companyes amb les quals hi va participar!

Open post

Las entrañas del Auditori!

Los alumnos de 2º ESO han acudido al Teatre Auditori de Sant Cugat como actividad final del proyecto “Arriba el telón” del departamento de Lengua y Literatura Castellanas.

Los estudiantes han podido conocer, gracias a las explicaciones de los técnicos, todos los entresijos de nuestro teatro y el trabajo oculto que hace posible el espectáculo.

Los alumnos lo han visitado en cuatro turnos, que han resultado distintos según el espectáculo que se preparaba en cada momento.

 

 

 

Open post

Tercer premi al concurs Odissea 2018

 

Marina Julian, Marina Morales i Ona Serra, alumnes de 2n de batxillerat humanístic, han guanyat el tercer premi del concurs Odissea que organitza l’Associació de Professorat de Llengües Clàssiques, en què participen estudiants de tot l’Estat.

 

 

Sota el pseudònim «Marinae Undae» van aconseguir la màxima puntuació a la fase general. A la fase de desempat, a la qual van arribar 13 dels 444 equips inscrits, les nostres alumnes van aconseguir acabar terceres. El nostre institut ha estat una de les seus on es va dur a terme el desempat.

 

 

En aquest concurs també han participat la resta d’alumnes de 4t d’ESO, 1r i 2n de batxillerat que fan llatí. Durant quatre dies han contestat les diferents preguntes que s’anaven publicant, totes elles relacionades amb la mort a les antigues Grècia i Roma.

 

Open post

LA POESIA ENS VISITA!

El poeta Josep Pedrals va fer un taller de poesia per als alumnes de 4t d’ESO gràcies a una iniciativa de la Fundació Privada Institut Gabriel Ferrater i Soler.

L’objectiu principal d’aquesta trobada era fomentar la sensibilitat i promoure nous talents poètics entre els alumnes de l’Institut. El taller els va sorprendre amb moments brillants i també humorístics que no els van deixar indiferents.

Open post

“English Workshops” … o com podem millorar les competències en anglès

Al llarg de la segona quinzena de gener, tots els alumnes de l’institut que han triat l’anglès com a primera llengua estrangera han fet uns tallers pràctics. Aquesta activitat pretén millorar l’enriquiment personal, el treball en equip i les destreses comunicatives. L’objectiu principal és fer una activitat en anglès, no pas sobre la llengua anglesa. Com exemple, els alumnes han practicat diferents estratègies de presentacions en públic.

Posts navigation

1 2 3 16 17 18 19 20 21 22 36 37 38
Scroll to top