EL PLAFA AL DIA

Open post

Acte de cloenda de B-animal, projecte de 2n d’ESO

Aquesta setmana els alumnes de segon d’ESO es dediquen al treball de síntesi. El tema escollit ha estat el maltractament animal en totes les seves vessants.

En aquest treball han pres consciència del comportament humà vers altres espècies, tant dels animals de companyia com dels que són explotats per la indústria alimentària o tèxtil.

Està essent una setmana intensa i l’institut vol convidar les famílies a gaudir de l’acte de cloenda on s’exposaran els treballs realitzats per grups. Una feina que es presenta en format de campanya publicitària per denunciar l’abús que pateixen molts dels animals que habiten el nostre planeta

Us esperem a totes i tots el pròxim divendres 16 de juny al Casal de Joves de Torreblanca a partir de les 9.30 h.

 

 

Open post

Ainet Vila Parramón, primer premi del Pere Ferrer 2017 de Narrativa històrica breu.

L’alumna de 1r de Batxillerat B, Ainet Vila Parramón ha obtingut el primer premi en la categoria de Batxillerat i Cicles Formatius en la convocatòria d’enguany del Concurs de Narrativa històrica breu Pere Ferrer convocat per l’Ajuntament de Sant Cugat i Òmnium Cultural. El nivell de participació d’alumnat del nostre Institut ha estat molt alt (15 de les 20 obres presentades). Moltes felicitats a la guanyadora i la resta de participants.

Open post

Diploma de reconeixement als projectes d’Aprenentatge Servei

El dia 7 de juny es va celebrar una Jornada dedicada als projectes d’Aprenentatge Servei dels centres educatius i entitats socials de Sant Cugat. L’Institut va rebre de l’Ajuntament un diploma de reconeixement pels projectes de 4t d’ESO en l’educació eticocívica: Craft Solidari, Dona’m joc, Endinsa’t, dóna’m la mà, Geek Zone i Vida Bella. D’entre els projectes que van formar part de l’exposició va ser seleccionat el projecte Vida Bella.

És tracta de projectes que integren el servei a la comunitat amb l’aprenentatge de continguts, competències, habilitats o valors. En l’APS es fonen intencionalitat pedagògica i intencionalitat solidària. L’aprenentatge servei és, doncs, un projecte educatiu amb utilitat social. 

Una de les finalitats últimes com a centre és garantir que els estudiants, al llarg de la seva trajectòria escolar, experimentin i protagonitzin accions de compromís cívic, aprenguin en l’exercici actiu de la ciutadania, i posin en joc els seus coneixements i capacitats al servei de la comunitat. Entenem que l’educació és una eina de millora social, orientada a formar éssers complerts, amb una dimensió tant intel·lectual com humana i moral. Cal pensar en ciutadans qualificats però també amb ciutadans reflexius, capaços d’analitzar l’entorn en què viuen i de comprometre’s en la seva millora.

D’aquesta intencionalitat neix tot el pla de promoció del voluntariat i del treball per projectes amb metodologia d’Aprenentatge Servei.

 

Posts navigation

1 2 3 4 13 14 15