EL PLAFA AL DIA

Open post

Alumnes de l’institut participen a les HP CodeWars

Sis alumnes del nostre centre van participar dissabte 4 de març a la competició de programació CodeWars 2017 organitzada per HP. Es van formar dos equips integrats per Toni Soler, Irene Roura i Victor Bosch, de 4t d’ESO, i  Diego Cruañes, Oriol O’Callaghan i Adrià Subirana, de 1r de Batxillerat.

Open post

JORNADES DE PORTES OBERTES

Jornada de portes obertes Educació Secundària Obligatòria (ESO) : 

13 de març a les 19h.

Jornada portes obertes Batxillerat:

3 de maig a les 19 h

Podeu descarregar l’app de l’institut des de la Play Store (només Android):

 

Open post

TALLER D’ESCRIPTURA CREATIVA

Els dies 6 i 20 de febrer els alumnes de 3r d’ESO van participar en el Taller d’escriptura creativa impartit per Albert Forns, periodista, escriptor i poeta.  Forns és guanyador del Premi Llibres Anagrama 2016 i del Premi Documenta 2012.

El taller constava de dues sessions. En la primera es tractava de  trobar hàbits que  ajudessin a deixar-se anar i a escriure. Van començar fent uns petits exercicis d’escriptura autobiogràfica.  Molta gent diu “el que a tu et passi no és interessant…” error, qualsevol vida, qualsevol record és interessant: recordo una persona gran que ….  recordo una cançó, recordo una emoció, recordo que el meu avi deia….  La sessió va acabar amb la creació d’un personatge a partir d’una fotografia. El segon dia van començar creant  diàlegs curts, reals i  imaginats, i van acabar relatant un dia de la vida del personatge que havien creat durant la primera sessió.

Open post

CONCURS LITERARI DE POESIA I RELATS SANT JORDI 2017

CONVOCATÒRIA

Queden convocats  els premis següents:

CONCURS LITERARI DE POESIA I RELATS SANT JORDI 2017 - INS Joaquima Pla i Farreras

RELAT

Relat breu, màxim un full, amb elements imaginatius o realistes sobre un tema lliure  i escrit en català o castellà. En el  relat  s’ha de produir  una metamorfosi  real o  simbòlica.

POESIA

Poesia de tema lliure, escrita en català o castellà.  En la poesia ha d’aparèixer el substantiu rampell (en català)  i  eco (en castellà).

 

 


BASES

1. Hi pot participar tot l’alumnat de Secundària de l’Institut Joaquima Pla i Farreras de Sant Cugat del Vallès, dividit  en tres  categories:

  • Grup 1:  1r i 2n d’ESO
  • Grup 2:  3r i 4t  d’ESO
  • Grup 3:  Batxillerat

2. Cada participant pot presentar  un relat amb un màxim d’una pàgina  i una poesia d’extensió lliure.

3. Els treballs han de ser escrits a ordinador a 1,5 espai  i amb lletra Times mida 12. S’han de presentar  impresos en fulls  DIN A4.

4. Els treballs han de ser originals de l’autor/a.

5. Els treballs es presentaran en sobres tancats adreçats a:

  • Concurs literari  Sant Jordi 2017  de l’Institut Joaquima Pla i Farreras
  • Modalitat : poesia / relat en català/castellà
  • Categoria  (indicar el curs)

A l’interior hi haurà el treball  amb el seu títol i la modalitat  a la qual concursa i un altre sobre tancat que contindrà el títol de l’obra i les dades personals de l’autor/a ( nom, cognoms, el curs i la classe ).

6. La data màxima de presentació dels treballs serà el dia 3 d’abril de 2017. L’autor/a  ha de lliurar els  treballs  al professorat de Llengua i literatura catalana /castellana

7. El Jurat el componen  el professorat de Llengua i Literatura catalana/castellana de l’institut.

8. El Jurat estarà facultat per interpretar aquestes bases i decidir tot allò que no s’hagi previst.

9. La participació en el concurs implica la total acceptació d’aquestes bases, així com la decisió inapel·lable del Jurat.

Sant Cugat del Vallès, febrer  de 2017  DEPARTAMENT DE  LLENGÜES

Open post

VISITA AL MNACTEC

El passat 19 de gener els alumnes de 3r d’ESO que han estat cursant l’assignatura de Química durant el primer quadrimestre (grups A i B) van visitar el Museu de la Ciència i la Tècnica de Catalunya, a Terrassa.  Durant la seva visita els alumnes van poder observar diferents fenòmens produïts a partir de reaccions químiques. A més a més, van poder manipular elements senzills amb la finalitat construir estructures amb engranatges, per tal de treballar els conceptes apresos en l’assignatura de tecnologia.

QUÍMICA INTERACTIVA A LA UAB

El dia 8 de febrer els alumnes de 2n de Batxillerat van realitzar l’activitat “Química Interactiva” a la UAB.
El propòsit d’aquesta activitat és potenciar en els estudiants de secundària l’interés per la química, a través d’una participació activa dels assistents en el laboratori.

INTERPRETANT L’ORIGEN DE LES ROQUES SEDIMENTÀRIES A PALLEJÀ

El passat 26 de gener, els alumnes de Ciències de la Terra i Medi Ambient  de 1r i 2n de batxillerat van desafiar el fred i el mal temps i van portar a terme un itinerari geològic per la zona muntanyosa de Pallejà.

Van poder observar i descriure 4 tipus diferents de roques sedimentàries d’uns 240 milions d’anys d’edat, en un recorregut ascendent d’uns 100 m de desnivell: conglomerats, gresos, argiles i calcàries, a la part més elevada. Van utilitzar diferents tècniques de geologia de camp així com diversos recursos matemàtics per a calcular les potències dels afloraments.

Finalment van deduir el procés de formació de tota la seqüència litològica que es correspon a una sedimentació al·luvial de diferent gra amb una transgressió marina final.

Posts navigation

1 2 3 4 5 6 7 13 14 15